Välj en sida

Hej där! Hur har din vecka startat? Jag är faktiskt lite på halvfart idag om jag ska vara ärlig. Var som du kanske läst, till Göteborg i helgen. Mötte upp ett gäng som även de jobbar med SFM, Six Figure Mentors. Nya och gamla bekantskaper, bra samtal och energi. Alla som arbetar som soloentreprenörer, kanske speciellt de som arbetar uteslutande online, har stort utbyte av att ha möjlighet till att ses i ‘verkliga’ livet också.

En trevlig eftermiddag och kväll. Men, jag blir trött och slut efter att vara iväg, och att träffa många nya människor. Min utmaning är lite att lära mig hantera sånna situationer, och att det får vara helt ok att inte orka jobba fullt ut ett par dagar efter en resa, eller då jag träffar många människor. Men det är ok att det är så just nu.

Viktigt att göra saker som får en att må gott! Det kan vara så enkelt att ta en promenad medans det är ljust ute, äta en apelsin eller meditera en stund.

Förutom att göra de där sakerna som får en att må bra, lika viktigt är det att ge sig själv stärkande och välmående tankar! Likväl som att gå och träna på gymmet, vara utomhus lika viktigt är det att stärka sig själv med bra och upplyftande tankar. Vara snäll mot sig själv i tanken. Och det går att träna sig till att tänka snälla tankar om sig själv. Tror att vi alla många gånger är rätt hårda mot oss själva, hårda på ett sätt som vi troligen inte är mot en annan person.

För att lyckas i t.ex sitt företag så är det så viktigt att börja med sig själv, sina egna tankar och handlingar mot sig själv. Jag har egen erfarenhet av utmattning, utbrändhet och vet vikten av att ge sig själv tid att stärka sig innifrån och ut.

5 stärkande tankar

  • Mata dig själv med självkänsla. Det är vår egen inställnign till oss själva som avgör hur lyckliga vi är. Inte det som vi har presterat eller utseendet, inte hur maten vi äter. Att genuit gilla sig själv i alla lägen.
  • Fokus på det som är bra. Att fokusera på det där som får dig att må bra. Ta fasta på det du njuter av och gör mera av det du tycker om. Fokusera på den viktigast personen i ditt liv – dig själv!
  • Värder din tid. Det finns massor av saker på schemat, tider som ska hållas och personer att hålla kontakten med. Försöka att inte prestera och vara aktiv varje minut. Även om det är roliga saker som görs, kan det över tid bli för mycket. Pausa lite nu och då, se och uppskatta tiden som värdefull då du bara sitter och gör ingenting.
  • 3 snälla och tacksamma saker. En stund innan du går och lägger dig på kvällen. Skriv ner 3 saker som du gillat hos dig själv under dagen. Saker du gjort, en tanke du tänt eller det du är tacksam över. Ta ett par minuter att göra en tankebild över hur morgondagen. över vad som kommer att få dig att må bra.
  • Lita på tanken. Lita på kroppens signaler. Våga ha tillit till att kroppen talar om för dig vad du behöver. Det är ok ibland att frångå sin planering för att ge sig själv och sin kropp vad den behöver just nu.

Njut av soluppgångar och solnedgångar.

Att ta en promenad under dagtid nu under den här mörka perioden kan vara väl investerad tid. Jag kan många gånger tycka att det är slöseri med min tid att gå ut dagtid. Men, att ta en sväng ut vid lunch tid ger så mycket till välmåendet.

Att träna fysiskt och träna på att tänka uppflytande tankar om sig själv är lika viktiga delar. Båda delarna behövs göras kontinuelrigt och de är båda färskvara. En stund varje dag!

Ha det så gott!